18 Μαρ 2016

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ 

H Λάρνακα είχε τιμήσει κάποτε [ 6 Αυγούστου 1980 ] τον Ποιητή σε μια σεμνή τελετή στην οποία ήμουν κι εγώ προσκεκλημένος παρόλο που δεν ήμουν λογοτέχνης. Μαζί του ήταν και ο Νίκος Καρύδης, ο σπουδαίος ποιητής και συνιδρυτής - μαζί με τον Πατσιφά και τον Πλωρίτη - του Ίκαρου, του εκδοτικού οίκου που χάρισε στην Ελλάδα δύο Νόμπελ! Ο βρακάς στις φωτογραφίες είναι ο λαϊκός μας ποιητής Παύλος Λιασίδης και δίπλα του η γυναίκα του. Από τους εικονιζόμενους ανθρώπους των γραμμάτων κι εμένα λίγοι επιζούμε ακόμα! Σε λίγο θα φύγουμε κι εμείς! Οι πραγματικοί ποιητές όμως, θα λάμπουν μέσα στους αιώνες!








Έχω την τιμή να έχω στη βιβλιοθήκη μου μια αυθεντική υπογραφή του Ελύτη, στην πρώτη, χειρόγραφη και περιορισμένη έκδοση του βιβλίου του "ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ", που είχε κάνει στην Αμμόχωστο ο Ευάγγελος Λουίζος από τις εκδόσεις του LES EDITIONS L' OISEAU. Ο Θεοδόσης Νικολάου μου έλεγε ότι τον τίτλο Μονόγραμμα, ο Ελύτης΄, τον έδωσε επηρεασμένος από τη λέξη μονόδρομος. Η οδός Ηρακλέους, στην Αμμόχωστο, όπου φιλοξενείτο από τον Λουίζο, όπως και πολλοί άλλοι δρόμοι εκεί τριγύρω ήταν μονόδρομοι και υπήρχαν πολλές χαρακτηριστικές πινακίδες που το δήλωναν!