20 Μαρ 2016

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ [ 21η Μαρτίου ]

21η Μαρτίου 2016
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ 
Ποιήματα αφιερωμένα με αγάπη στην Αμμόχωστο
την πόλη μου που μου έδωσε το Φως,
από την ποιητική μου συλλογή
 "Διθαλάσσου"





Τ λογα

Πς γυρισμός...

Κα δύο λογα
Θ᾿ νασηκώσουν τ κεφάλι
Καθς στ πεποικιλμένο τους ρμα
Γι τν τελευταία του κατοικία
 ρχοντας ταξιδεύει.

Κα στν ναγκαία τελετουργικ στάση
Μπροστ στν ψωμένο ζυγό, σπαραχτικ
Θ χλιμιντρίσουν γι τελευταία φορ
Θ χτυπήσουν τ πόδι στν δρόμο δυνατ
Θ σκεπάσουν τν ομωγ το πλήθους
Κα θ προχωρήσουν.

Κι ργισμένα, μ τ μάτια νοιχτ
Στ σκοτάδι πνιγμένα, γονατισμένα
Οτ᾿ να βμα ν κάνουν δν θ μπορέσουν
Κα τ χμα θ τ σκεπάσει.

Ποτ κανες δν ξέφυγε π᾿ τ μορα του
Οτε  πόλη
Οτε  ρχοντας
Οτε κα τ᾿ λογα.

δ θ μείνουν

Δίπλα στ θάλασσα
Δίπλα στν πόλη τους
Μ τ κεφάλι μπροστ ναγωνίως τανώντας
Τ γονατισμένα πόδια πασχίζοντας ν ρθώσουν

τοιμα γι ναχώρηση
ς φείλουν ν εναι.




ναγέννηση


Πς πορτοκάλι...

Κα τ δελφίνι θ τιναχτε ψηλ
Μέσ᾿ π τ γαλαν νερ τς λίμνης
Θ᾿ ναστατώσει τν παπαγάλο το κήπου
Θ ξεσηκώσει τ σπουργίτια στος εκαλύπτους
Θ ξαφνιάσει το γυμνασίου τος μικρος μαθητς
Θ τ σηκώσει πάνω στ᾿ νοικτ φτερ τς μνήμης
Κα θ πετάξει γι ν τ φέρει στο νο τν πύλη
Μ λόχρυσες κορδέλες ν᾿ νεμίζουν
Μ τ φόρεμά της τ θαλασσ
Μ τ μυρωμένο μαγιάτικο στεφάνι της
Μ᾿ να πορτοκάλι στ να χέρι
Μ᾿ να καράβι στ λλο
πως τν φησες
παράλλαχτη.

ρκε ν πες τ᾿ νομά της

Κα ν θαυμάσεις μ πόση χάρη
Μέσ᾿ π τν μμο πο εναι χωσμένη
 πόλη θ ξεπροβάλει ξανανιωμένη
Στς χαλκοφόρου τ στερέωμα
Ν ξαναλάμψει.





νθος λός

Πς θάλασσα...

Κα  Καμήλα
Θ᾿ νασηκώσει τν καμπούρα της
Θ ξεσηκώσει κύματα
Θ ξυπνήσει τ μισοκοιμισμένα θαλασσοπούλια
Θ φυσήξει τ γλυκόπικρη αρα τς μνήμης
Ν σο χαϊδέψει τ πρόσωπο
Ν σ ποτίσει θαλασσόμελο.

λόχρυσοι κόκκοι μμου
Μαζ μ τν δρτα σου
Θ κυλον πάνω στ σμα
Καθς θ δοκιμάζει τς ντοχές σου.

 θάλασσα θ βλέπει πρς τν πόλη
Κα  πόλη πρς τ θάλασσα

Ξαγρυπνώντας.                                                                                                                                                                                                               


Σ Η Μ Ε Ι Ω Σ Ε Ι Σ 
Τὰ Ἄλογα


Ἀναφορὰ στοὺς τάφους τῆς Σαλαμῖνας τῆς Κύπρουὅπου οἱ μεγαλοπρεπεῖς νεκρώσιμες τελετὲς περιλάμβαναν καὶ θυσία ἀλόγων. Παρατηρήθηκεἀκόμα καὶ ταφὴ ζωντανῶν ἀλόγων, ὅπως μαρτυρεῖ ὁσκελετὸς ἑνὸς ἀλόγου σὲ ἀγωνιώδη στάση, μὲ τὸν λαιμὸ τεντωμένο καὶ γονατιστὰ τὰ δύο μπροστινά του πόδια ἐνῶ προσπαθεῖ νὰ ἀπελευθερωθεῖ. Κοντὰστὴ Σαλαμῖνα τῆς Κύπρου, στὴν Ἔγκωμη, βρέθηκεἕνα ἀγγεῖο ποὺ ὀνομάστηκε ʺκρατῆρας τοῦ Διόςʺ,ἐπάνω στὸ ὁποῖο εἰκονίζεται μιὰ ἐπίσημη ἀνδρικὴμορφὴ ποὺ φορεῖ ἱερατικὸ χιτῶνα καὶ κρατεῖ ζυγό. Ἡμορφὴ στέκεται μπροστὰ σὲ ἅρμα καὶ πιστεύεται ὅτι εἶναι ὁ Ζεὺς ποὺ κρατᾶ τὴ ʺζυγαριὰ τῆς Μοίραςʺ, ἐδῶμὲ τὴν ἔννοια τοῦ πεπρωμένου ποὺ κανεὶς δὲν μπορεῖ ν᾿ ἀποφύγει.



Σκελετοὶ ἀλόγων, που βρέθηκαν στη Σαλαμίνα, Ἀρχαιολογικὸ Μουσεῖο, Λευκωσία


Ἀναγέννηση


Ὁ Δρ Κυριάκος Χατζηιωάννου, γυμνασιάρχης στὸ Ἑλληνικὸ Γυμνάσιο Ἀμμοχώστου, ὁλοκλήρωσε μιὰ διάλεξή του, στὶς 3 Νοεμβρίου 1982, μὲ τὰ λόγια αὐτά: «Τώρα βλέπουμε τὴν πόλη μας στὰ ὄνειρά μας καὶ μὲπόνο ἀναρωτιόμαστε: Ἦταν ἄραγε ἕνα φωτεινὸ μετέωρο ποὺ ἔσβησε γιὰ πάντα ἀπὸ τὸ οὐράνιο στερέωμα τῆς Κύπρου, ἢ θὰ ξαναλάμψη καὶ πάλι, ὅπως πρίν;»

Ἐπίκεντρο τῶν ἐκδηλώσεων τῆς γιορτῆς τοῦπορτοκαλιοῦ καὶ τῶν ἀνθεστηρίων -τῶν δύο μεγάλων ἑορτῶν τῆς Ἀμμοχώστου- ἦταν τὸ ἙλληνικὸΓυμνάσιο μὲ τὸ στάδιο καὶ τὰ ἀρχαιοπρεπῆπροπύλαιά του, τὸ Λύκειο Ἑλληνίδων -ἕνα ἄλλο στολίδι τῆς μικρῆς μαγικῆς πόλης- καὶ ἀνάμεσά τουςὁ μικρὸς Δημοτικὸς Κῆπος, μὲ τὸν παπαγάλο του, τὴν τεχνητὴ λιμνούλα καὶ τὸ μεταλλικὸ δελφίνι, ποὺ μιὰ φορὰ τὸν χρόνο ἀποκτοῦσε σῶμα ἀπὸ πορτοκάλια.

Ἄνθος Ἁλός

ἄνθος ἁλός, ὁ ἀφρὸς τοῦ κύματος.

Καμήλα, βράχος μέσα στὴ θάλασσα, ὀκτακόσια περίπου μέτρα ἀπὸ τὴν ἀκτή, ποὺ κατὰ τὴ διάρκεια τοῦ Β’ Παγκοσμίου Πολέμου βομβαρδίστηκε ἀπὸ τοὺς Γερμανούς, γιατὶ τὸν ἐξέλαβαν γιὰ ὑποβρύχιο. Οἱ νέοι συναγωνίζονταν στὴν κολύμβηση, μὲ σημεῖο ἀναφορᾶς τὸν βράχο αὐτό, στοὺς κολυμβητικοὺς ἀγῶνες τοῦ Ναυτικοῦ Ὁμίλου Ἀμμοχώστου, ἀλλὰ καὶ σὲ ἄλλες μέρες καὶ ὧρες, κυρίως ὅμως κατὰ τὸ καλοκαίρι, ποὺ ἡ πόλη ἔσφυζε ἀπὸ ζωή.










ΔΙΘΑΛΑΣΣΟΥ

και το