17 Ιαν 2017

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΜΗΛΙΩΝΗΣ (1932-2017)


Χριστόφορος Μηλιώνης

Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα πριν δυο τρεις μέρες, από μήνυμα του κου Αλέξη Ζήρα, τον θάνατο του αγαπημένου μας δασκάλου Χριστόφορου Μηλιώνη. Στις 26 Δεκεμβρίου αρρώστησε με γαστρεντερίτιδα και –τι σύμπτωση- την ίδια μέρα εμένα με επισκέφτηκε μια ίωση που με κράτησε τέσσερεις μέρες στο κρεββάτι. Πέρασαν αυτά αλλά η συνέχεια ήταν και για τους δυο μας πολύ δύσκολη: -τι σύμπτωση-αρπάξαμε μια γερή πνευμονία. Πυρετός, πόνοι στις κλειδώσεις, αναπνευστικά προβλήματα, πονοκέφαλοι και πολλά άλλα. Ο κύριος Χριστόφορος, δεν άντεξε και στις 5 του Ιανουαρίου, δυστυχώς, κατέληξε. Είχε προλάβει όμως, να δει τα παιδιά και τα εγγόνια του που είχαν έρθει από το εξωτερικό για τα Χριστούγεννα και ήταν πολύ χαρούμενος.

Εγώ, εκείνη τη μέρα, ήμουν στο απόγειο της αρρώστιας μου: πυρετοί, κομμάρες, πονοκέφαλοι, ακτινογραφίες, αξονικός τομογράφος, ορροί, δύο αντιβιώσεις, κάθε τόσο μάσκες υδρατμών… πόσο ήθελα να κοιμηθώ αλλά δεν μπορούσα… σήμερα έκανα ξανά ακτινογραφία: η διπλή αντιβίωση θα συνεχίσει ακόμα για μια βδομάδα και …βλέπουμε.

Ο Χριστόφορος Μηλιώνης, από τους κορυφαίους της λογοτεχνίας μας, μάς έμαθε γράμματα! Εγώ του χρωστώ πολλά γιατί μόνος του πήγε τα διηγήματά μου στο «Μεταίχμιο» και είδαν το φως! Μάλιστα έγραψε και το προλόγισμα χωρίς να το ζητήσω. Και αργότερα ήρθε στην Κύπρο –μαζί με την αγαπημένη του σύζυγο, την κυρία Τατιάνα- μόνο για να τα παρουσιάσει. Ήταν το πρώτο μου βιβλίο: «Η κόρη του δραγουμάνου».

Μόλις γίνω καλά θα γράψω ένα εκτεταμένο κείμενο για τον Χριστόφορο Μηλιώνη γιατί το αξίζει. Μας αγαπούσε, αγάπησε πολύ την Κύπρο… και δεν είναι τυχαίο που σε βιογραφικό του γράφει: «εργάστηκε ως καθηγητής (1960-1964) σε γυμνάσια της Αμμοχώστου και της άλλης Ελλάδας» … δεν είναι θέμα μόνο τιμής…

Καλό σου ταξίδι αγαπημένε μας Δάσκαλε… δεν θα σε ξεχάσουμε…



Από το ιστολόγιό μου ΝΑ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ:http://naenavivlio.blogspot.com.cy/2013/06/blog-post_23.html
Από το ιστολόγιό μου ΛΟΓΟΣΥΛΛΕΚΤΗΣ:http://logosyllektis.blogspot.com.cy/20…/…/blog-post_6.html…
Από το ιστολόγιό μου Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟΥ: http://e-kori.blogspot.com.cy/2012/07/blog-post_8223.html…
Από το ιστολόγιό μου Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟΥ: http://e-kori.blogspot.com.cy/2012/07/blog-post_17.html…