2 Μαρ 2015

ΓΡΗΓΟΡΗ ΕΣ ΑΕΙ



Η Σκήτη

α'

Στο βάθος τα βουνά του Μαχαιρά
Μέσα σε σύννεφα πυκνά
Κρύβουν τον  ήλιο∙ καταχνιά!

Μα οι αχτίδες
Βρίσκουν διέξοδο σε δέσμες
Και στη δροσιά του δειλινού
Το πράσινο χορτάρι αναπνέει.

Εμείς, οι γραφικοί περιπατητές
Σχολιάζουμε την επιφάνεια του τοπίου
Χωρίς ν’ ακούμε του χειμάρρου τη βοή
Που ρέει κάτω απ’ τον φλοιό
Χωρίς να αισθανόμαστε τον ρυθμό του
Που σε λίγο θα ξεσπάσει σε μαβί.

Είναι οι μυροφόρες, βέβαια
Οι μυροφόρες που ενδύουν το σώμα τους
Βιαστικά που ενδύουν το γυμνό τους σώμα
Καθώς η μεγάλη μέρα πλησιάζει.

β'

στην απόκρημνη πλαγιά του βουνού * μια σκήτη μυστική στη γη έχω σκάψει * είναι από πέτρα σκληρή * και μέσα σ’ αυτή του βουνού τη σπηλιά * κλαίω, γελώ, τραγουδώ, σιωπώ * για τον τόπο μου ονειρεύομαι κι ακούω τ’ αηδόνι.

της ανοιξιάτικης μέρας το φως καταυγάζει τον σπήλιο * μου φωνάζουν, βγες έξω απ’ το ψέμα και το μαύρο σκοτάδι * βγες έξω στο φως, στην αλήθεια * μα δεν ξέρουν πως το φως είναι  εδώ * κι έξω είναι το πηχτό, το αιώνιο δικό τους σκοτάδι * μέσα μου φουντώνει για λευτεριά ένας πόθος ο εχθρός δεν με σκιάζει, παρά μόνο οι προδότες μα, νά τους έφτασαν κιόλας τριγύρω στη σκήτη κουρδισμένοι οπλισμένοι στρατιώτες * γνωρίζουν ποιος είμαι * και τα πάντα θα κάνουν να κερδίσουν τη μάχη που σε λίγο θ’ αρχίσει.

ο αρχηγός στους εξήντα ουρλιάζει * κι έναν λεβέντη όπως είπε διαλέγει * με σαφείς εντολές τη ζωή να μου πάρει * μα πριν προλάβει μια σκέψη να κάνει * η ζωή η δική του τελειώνει * λίγα μέτρα μακριά από του φούρνου τη λάβρα.


και τότε των άνανδρων φτάνει η ώρα * οι δειλοί στον απολέμητο σπήλιο ρίχνουν βενζίνη * καίνε το σώμα μέσα σε λίγα λεπτά * καίνε μονάχα το σώμα * κι έναν μικρό τρυπομάζη – δίπλα στη σκήτη, που είχε φτιάξει τη δική του φωλιά * όμως την ψυχή δεν μπορούν να την κάψουν * την ιστορία αυτή στους αιώνες θα λέει ο πατέρας στον γιο κι ο παππούς στο εγγόνι.


με την παλάμη το σημάδι μου αφήνω * στην πέτρα μου αφήνω ένα κόκκινο σημάδι από αίμα.

[Από την ποιητική σύνθεση του Νίκου Νικολάου-Χατζημιχαήλ "Πικρόλιθος", Κάρβας 2014]

________________________________________________________________
ΜΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΠΑΛΑΝΤΑ
ΕΔΩ